Saturday, November 13, 2004

Di ambang hari raya



ok kepada sesiapa yg tak menyelesaikan tanggungjawab anda, sila la buat sebelum solat aidilfitri esok. ala bukannye mahal pun, beli komik tradepaperback lagi mahal pe. sila cari amil yg berdekatan dgn anda untuk keterangan lanjut

alhamdulillah hari ni tak la jem sgt temerloh, bandar koboi ni sentiasa jem bila musim perayaan. kirenye kalo buat graf traffic volume banding dengan KL mesti songsang la kalo buat time raya dgn time biasa. tapi org cakap hari minggu pun dah start jem, tah mana datangnye semua kete nih aku pun musykil

tapi yg kelakaunye, sikap sesetengah orang kite dalam bab adab ni. satu kes sorang muslim p bayo zakat pakai sluar hawai je, sedangkan tukang cuci masjid pun pakai smart, inikan kite tetamu rumah Allah. tak kisah la baju brand DnG sekalipun, tapi kalo seluar singkat tu tak kire biadab ke?

mm kurang pahle pose aku terkutuk orang tu dalam hati, patut tego pastu doakan dia kan? hmm iman masih lemah lagi. tak score nampak gayanye tarbiah ramadhan tahun ni. wallahualam..

oh ye, tahun ni hampir semua sepupu sepapat balik rumah tok kat Pekan, heh aku tengah pikir nak tido mana nih, mau tersumbat rumah tok kali ni. ye la, kemungkinan tahun akhir wujudnya Kg. Mengkasar nih, pasni dah di ambil alih oleh XXXXXX dan di'maju'kan. atas nama kemajuan, kampung bersejarah habih digadai, tah la aku bukan perancang negara, aku pun masih kabur dgn nilai keutamaan ni. tah la labu...

No comments:

Pages - Menu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...