Thursday, March 12, 2015

Nasihat untuk adik-adik lepasan SPM...

Kalau aku ditanya soalan macam "apa yang nak buat lepas SPM?" "belajar mana?" "kursus apa laku di pasaran" etc etc..

Aku akan jawab.

"Dik, kau kaji apa kau minat, istikharah, mohon @ usaha ke arah tu, kemudian tawakkal"

Sebabnya, bukan tak pernah jumpa orang yang dapat kursus Doktor, berhenti dan pergi masuk bidang lain.

Orang yang dah jadi Lead Engineer, alih-alih jual tudung.

Orang yang dulu kita rasa lekeh, sekarang wakil negara kat Eropah.

Orang yang kita rasa harapan dunia, alih-alih jadi tah pape.

..dan orang yang sehingga kini masih mencari lagi apa tujuan hidupnya.

Yang penting sekali, rasa kehambaan pada yang Esa mesti dibawa ke mana saja arah hidup. Walaupun liku-liku macam mana pun mendatang, hati tetap tenang apabila disandarkan kepada Dia.

maka sandarkan pada Dia, dan berusahalah dengan kudrat yang ada. 

Thursday, February 05, 2015

Akhirnya terbit juga! Buku Kanak-kanak Projek #100buku Karangkraf






Alhamdulillah, setelah kali terakhir buku diterbitkan tahun 2008, iaitu buku ROBOTAN di bawah PTS, kali ini diizinkan olehNya untuk sekali lagi terbit di bawah Projek #100buku Karangkraf. 4 tajuk berjaya disiapkan sebelum raya tahun lepas, dan pada pesta buku Karangkraf 1 Feb 2015, buku-buku ini semua dilancarkan.


Autograf sikit.

Packing dan Pos

InsyaAllah tahun 2015 ni aku cuba siapkan beberapa buku lagi. Doakan segalanya berjalan lancar.

Wednesday, January 21, 2015

Family Painting Time

Wow.. post pertama untuk 2015. Nampak sangat sibuk dan dunia blog kurang sikit dapat perhatian. Tapi untuk rekod, blogger adalah penyimpan arkib terbaik untuk dunia online. Tempat lain macam... dah bungkus..

Gambar aktiviti kami sekeluarga. Dalam proses menyiapkan "Fruit Series" guna stail kartun.




Pages - Menu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...