Wednesday, March 12, 2008

Dialog Pasca PRU12

"Akeong, itu hari lu balik lu pangkah sapa?" tanya Mamat
"Tempat gua talak loket (roket), tapi gua pangkah saja bulan, sama saja maa..itu loket pakai pigi bulan maa.." jawab Akeong sambil mencucuk-cucuk langit dengan jari telunjuknya.

...

"Ko nak tau parti mana kalah tak?" tanya Mat Rock
"Macamana nak tau?" jawab Mat Hippies
"Ko tengok la bendera dengan poster sapa yang tertinggal lagi kat Masjid Jamek tu, haa dia la yang kalah!"
"Oooo, kau memang genius la Rock!"
"Mesti la, Gua RoCK beb!"

...

"Guano abe? Majoriti beso ka?" Tanya Udin
"Alaaa.. undi pos, nak buat guano be, kiro2 maghi kotok baru, teghuih menang," jawab Samsul

...

"You know aa, last Friday I went to Bangsar and I do one funny thing lor," kata Kevin
"What?" jawab Arman
"I poke one indian guy and I asked him "Sir, wat your opinion of Samy Vellu?", and then that guy along with his friend start swearing for almost 10 minutes!"
"Ha Ha Ha" Arman gelak.
"And there's more!" kata Kevin
"Wat la?"
"I poke another indian guy at KLCC and ask the same thing, and he swears almost the same thing lah!"
"Whaaaaaa..."

...

"Ekau tahu lepas ni negeri apa termiskin?"
"Negeri mana?"
"Penang, Selangor, dan KL kecuali Putrajaya,"

...

"Aku baca Berita Harian dengan Utusan Malaysia sekarang, macam baca Harakah dengan Suara Keadilan dulu-dulu la," kata Borhan sambil menyelak muka akhbar dengan kasar.

...

"Buat pe kau cek akaun bank tiap-tiap pagi aa? Ada orang nak bayar hutang ke?" Tanya Shahril
"Diorang janji nak bayar 'claim' tol dengan minyak pasal aku balik 'Ganu haritu, tapi takde pun," Jawab Sudin, "err.. ko agak depa tau ke aku tak ngundi, tapi aku tido kat rumah je Sabtu lepas?"

...

(akan ditambah bila aku rajin)
Post a Comment

Pages - Menu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...