Wednesday, February 01, 2006

Beban Tumpu Dalam Teragih Seragam

satu masalah besar disini,aku bukan la experienced sangat.dengan QCS (Qatar Spec) yang amat berbeza dengan JKR Spec kat malaysia,kerja aku menjadi 60% slow disebabkan masa tambahan untuk memahami apa la yang depa nak ni. teknik pembinaan di malaysia asasnya sama tapi perlaksanaannya berbeza.walaupun nampak skop aku kecik je disini, tapi untuk juggle between opis work,QA work,site work,planning,lawan labours n subcontractors, aku rasa macam tak cukup tangan.alangkah baiknya ada hikmat 'Kage Bushin No Jutsu',takdak la beban sangat..

papehal kena mantapkan ilmu asas dulu.betul cakap mentor aku,apa yang kau tak suka itulah yang akan menghantui hidup bila berkarier nanti. aku tak suka design konkrit, tengok2 sini abis sume kena propose + calculation sheet + autocad drwg.. adoii..

tp sorang engineer mesir penah cakap, buat pe semua tu jadik alasan, masa dulu mana ada autocad,total station,Qcs, etc etc tapi rilek je depa bina Piramid, kukuh sampai skang lagi tu..

mmm kenyataan checkmate macamtu yg buat aku termangu...

No comments:

Pages - Menu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...