Friday, July 23, 2004

::Anekdot::
(betoi ka penggunaan nih? salah bgtau naa)
aku taip sikit-sikit, tup2 jadi panjang.. kalo bosan x yah baca ek..

Minggu tak Produktif

minggu ni takde satu keje pun setel, ditambah pulak harddsik maxtor nipis ni akhirnya menemui ajalnya (maxtor nipis antara produk defect maxtor..), satu keje nak setup pc balik, recover sume fail (syukur aku letak dlm hdisk baru), setup network balik.. tapi baru perasan satu lagi 'black hole' utk masa aku.. yaa.. internet.. camana2 pun mesti tersangkut.. p browse la apa la.. isk.. kena kurangkan internet utk tingkatkan produktiviti! heh.. agaknya tu sbb opis2 kritikal jarang ada inet kan?

Blog Statik/Mati

ermm.. banyak juga rakan2 yg dah statik blognya, tak kurang yg menamatkan terus penulisannya. takpe la.. blog ni tah bila pulak ye, sedangkan manusia pun ada masanya, inikan pula rekaan manusia. cuma aku sedih mereka yg blah dgn kata2 kecewa dlm blog. ye itu hak mereka, tapi.. tah la, jgn salahkan blog kalo bermasalah, jgn salahkan internet kalo rasa masa tercuri, tanya diri, tepuk dada tanya iman.. wallahualam..

Dakwah dalam Warcraft?

sebulan ni aku rajin skit masuk battle.net, dok main warcraft 3(ye.. ni je satu2nye game ori yg mampu aku beli dgn loan dulu). tapi petang smlm, ada sessi dakwah oleh sorg player yg kuat pegangan kristiennya. ni summary sessi cetroom ptg tu..

mcm biasa geng2 yg aties akan kutuk jesus dan persoalkan konsep ketuhanan, nampak mcm nak lauk dah si pendakwah ni, aku nak dakwah islam kang macam simbah air kat siling, nanti mesti aku kena flame pasal osama la saddam la.. jd aku ambil pihak sbg sorg logik thinker ..tapi aku tanya mamat nih, sorg intellect beliver (apa tu ye?).. apa konsep kematian dlm aties.. jawabnya absolute nothingness.. jadi aku cakap la aku ni logik thinker, tapi aku x paham proses kejadian makhluk nih ..dia jawab satu kejadian yg terjadi secara tiba2, dan mengevolusikan terus membentuk pemikiran yg ada pada manusia .. aku tanya apa yg menyebabkan kejadian tu? ..dia cakap tak sengaja, kebetulan ..aku tanya lagi, abis tu camana manusia boleh berpikir .. dia ckp nature n intellect is separate things .. aku tanya, mesti ada satu titik pertemuan itu, bukan itu dipanggil roh? .. dia jawab roh hanya konsep ..aku tanya camana konsep tu boleh hilang, sedangkan badan kite dipecahkan jd unsur2 ringkas bila mati, tapi camana dgn roh, kalo ilang camtu je where's the logic?..dia jawab...

"i have to go dinner"

ampes..

Hikmah yg tak nampak

telah tersurat solat tu banyak hikmahnya, lagi2 kalo solat tepat atau pada awal waktunya. salah satunya ia mengajar kite supaya selalu tepat dan 'on the right track' walaupun apa aktiviti kita. org yg mengamalkannya akan sentiasa menghargai masa dan takkan mensia2kannya, sebab dia akan cuba sedaya upaya utk menepati jadual hariannya dan biasanya akan resah sekiranya dia gagal menepatinya. tak percaya? cuba amalkan 40 hari atau 2 minggu paling koman, pasti ada terasa sikit perbezaannya dlm disiplin menguruskan waktu kita (pesan utk diri sendiri sekali).. wallahualam..

ada beberapa item utk direviu.. nantikan update seterusnya.. jgn lupa AFUNDI ICE! wassalam..

No comments:

Pages - Menu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...